maandag 6 juni 2011

10 Minute Challenge

De baan is voorlopig nog niet klaar. De bedoeling is om rondom de baan slipstroken te maken. Dit lukt aardig, alleen is er een stuk waar dit niet gaat werken. Dit is het stuk waar de baan over zichzelf heen gaat, daar is namelijk niets om de slipstroken aan te bevestigen.
Wat waarschijnlijk uitkomst kan bieden, zijn de slipstroken van Carrera zelf. Maar dat kost geld, en mijn geld gaat nu even ergens anders heen (net begonnen met motorrijlessen :D).
Helaas kan ik pas verder met de baan als alle slipstroken op hun plaats liggen, dus tot die tijd ligt de bouw stil.
Gelukkig is er wel gewoon op de baan te rijden/racen, mits je het bij een paar bochten een beetje voorzichtig aan doet.

Ik rij 8 van de 10 keer alleen op de baan, en dan het heel snel saai is om alleen maar continue de snelste ronde proberen te rijden. Ook loop ik het risico dat je auto een zweefduik maakt richting de grond omdat je net iets te hard (ok, veels te hard) een bocht in gaat.

Wat veel leuker is om te doen is om zo veel mogelijk rondjes te rijden in 10 minuten. Hier ben ik eigenlijk pas vorige week mee begonnen en ik moet zeggen dat het een stuk leuker geworden is om alleen te rijden.
Het gaat er niet meer om dat je de snelste ronde neer zet, maar om geconcentreerd te blijven rijden om zo min mogelijk uit het slot te schieten en om zo veel mogelijk rondes neer te zetten. De keren dat ik nu uit het slot schiet zijn ook stukken minder desastreus, net iets te hard de bocht in zodat de auto net uit het slot springt of een klein stukje rechtdoor schuift, maar geen grote crashes meer gelukkig.

Voor het gemak heb ik maar een simpel excel-sheetje in elkaar geknutseld waar ik alles in bij kan houden.






Het grappige is dat ik niet voor de snelste tijd rijdt, maar voor de meeste rondes, maar de meeste rondes heeft tot nu toe wel steeds de snelste tijd.

5 Minuten vond ik net iets te kort. Door 10 minuten te nemen wordt je meer gedwongen om je te concentreren, maar het is ook weer niet te lang. Die concentratie is in 5 minuten nog goed vast te houden, maar 10 minuten wordt al wat moeilijker. Meestal rond de 8ste minuut treed bij mij een beetje overmoedigheid op en dan schuif ik uit de baan.

4 opmerkingen:

  1. misschien hier en tip v.w.b. de slipstroken over de brug,
    daar waar je de brug wilt laten beginnen,maak je van 6mm MDF(niet dikker,want dat is niet flexibel nenoeg)een soort van silhouette van de baan,die je geleidelijk naar boven laat lopen en als je de baan kruist uiteraard weer naar beneden.
    het geheel moet wel breed genoeg zijn om de baan later te verzinken.
    het e.e.a. heb ik ook gedaan en daarna met grastapijt(dat wat je in voortenten gebruikt) een scenery gemaakt en moet zeggen dat het zeer geslaagd is.
    hoop dat mijn uitleg duidelijk is,
    met vr gr joop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Joop: jij bedoeld dat je als het waren van MDF de brug maakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. beetje late reactie,maar ik zit er zelf ook aan te denken om hier het e.e.a. te veranderen,maar wat vind je van het idee om er onderdoor te gaan i.p.v overheen.
    meer het idee van een Monaco-tunnel.
    tunnel in en uit moet dan uiteraard wel overzichtelijk zijn en je moet wel genoeg ruimte hebben,want je bent zo een paar meter nodig voor zoiets.

    gr.joop.

    BeantwoordenVerwijderen