zondag 31 juli 2011

Timing by DS

Gisteren mijn tijdswaarneming ge-upgrade van een Carrera brug naar een DS-200 met bijbehorende lichtbrug. Dit stond al langer op het wenslijstje maar het is toch een redelijke investering, zeker als je al een systeem hebt voor de tijdsmeting.
Aangezien ik al een paar keer last had gehad dat de Carrera brug een auto niet zag klom de DS-200 langzaam omhoog op mijn wenslijst. Afgelopen vrijdag stond deze ineens bovenaan toen de batterijen op waren in de Carrera brug en ik nergens nieuwe batterijen had liggen.

Aangezien ik erg nieuwsgierig was naar de winkel van Klaas Bos (Slotraceshop.nl) maar besloten om daar gisteren heen te rijden. Als meerder keren iets via internet besteld en dat ging altijd erg netjes en snel.
Bijkomend voordel is dat ik dan gelijk de tijdsmeting thuis had en niet nog een paar dagen had hoeven te wachten tot de postbode het pakketje zou brengen.

Gisteren ook gelijk alles aangesloten, het werkt allemaal redelijk makkelijk en is goed in te stellen. Systeem werkt verder erg fijn en duidelijk. Ik vind het echt een aanrader als je je racebaan niet direct aan wilt sluiten op een pc voor de tijdsmeting. Het is echter wel mogelijk om de DS-200 aan te sluiten op een computer, maar hoe dat in zijn werk gaat heb ik mij nog niet verdiept.

Ook heb ik nog een slotauto meegenomen uit Putten. Het is een NSR Porsche 997 geworden.



Als het op echte auto's aankomt heb ik echt een zwak voor Ferrari's, maar bij slotauto's ben ik een zwak voor Porsche's aan het ontwikkelen. Inmiddels 3 911's (Supercup van Ninco, GT3 van NSR, Evo van Fly) en een 908 van Fly.
De NSR Porsche heeft in zijn eerste paar testrondjes op eigenfabrikaat PU bandjes al direct het ronderecord te pakken met een verbetering van 3 tienden. Vorige ronderecord stond op naam van de Ninco Porsche (Anglewinder met NC-6)

3 opmerkingen:

  1. bijzonder dat Porsche snel gaat! Heeft relatief hoog zwaartepunt. Heb keer mee gereden van iemand anders en auto had veel tuning aandacht nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In vergelijking met een Ninco Porsche hé ;)

    Als de baan af is (ooit) kan ik me eens gaan verdiepen in het finetuning van de NSR.

    Heb besloten niet meer te gaan rijden tot de baan echt klaar is, in 2 dagen tijd heeft de nieuwe Porsche 3 keer een zweefduik richting de grond gemaakt.
    Er zit namelijk een bocht in waar op een paar cm afstand één van de ophangpunten zit, als je te hard de bocht in gaat kan je het ophangpunt aantikken en dan schuift de auto in een rechte lijn de baan af richting de grond.

    Nog een paar slipstroken plaatsen en dan kan ik verder gaan met opbouwen (aan de slag met pur).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je blijft je baan ontdekken op zogenaamde 'zwakke' punten. Zeker als je bezoekers krijgt haha!

    BeantwoordenVerwijderen