zaterdag 9 februari 2013

Bandentest

Aangezien de nieuwe bandjes net wat anders zijn dan de bandjes waar we vorig jaar de Souterrain Cup mee hebben gereden moesten deze wel getest worden. Ik had er namelijk nog geen ervaring mee. Geen ervaring met hoeveel (of weinig) grip ze geven en ook geen ervaring met hoe lang ze mee gaan.

Gisteren met de eerste paar bandjes naar Marc geweest om ze uit te proberen. Ik heb voornamelijk gereden met een Slot.It Mazda 787b, een auto waarvan ik eigenlijk al wist dat die niet echt geschikt is voor het Souterrain. Op de èèn of andere manier willen (mijn) Slot.It Group C's niet echt lekker gaan op deze baan.



Deze 787B was daar dan ook geen uitzondering op, in ieder geval niet op de standaard rubberen bandjes en ook de bekende rood/oranje bandjes van Circuit Park Ommoord boden niet het gewenste resultaat. Na een paar rondjes te hebben gereden was het dan maar tijd om de nieuwe bandjes er onder te gooien.


Dit deed de auto echt veranderen, het was zowaar mogelijk om flink door te kunnen rijden met de auto. Een NSR 917 bij houden gaat gewoon echt niet, zeker niet als die op de nieuwe bandjes rijdt, die is veel meer geschikt voor deze baan en kan dan ook in handen van Marc makkelijk rondjes van onder de 10 seconden draaien.


Dat wordt een schadeformuliertje invullen...


Met de nieuwe bandjes en een beetje klooien aan de afstelling van de 787b is het me gelukt om onder de 10 seconden te komen. Iets wat ik nooit voor mogelijk heb gehouden met de Slot.It Group C's

Ik denk dat ik met de 787b ergens tussen de 200 en de 300 rondjes heb gereden en er was nauwelijks iets van slijtage te zien op de bandjes, ze zijn dus goedgekeurd voor de komende Souterrain Cup 2013!

En waarom zijn al die foto's nou in het zwart-wit?! Nou, simpel eigenlijk, de kleur van de bandjes is tot de Souterrain Cup 2013 nog 'Top Secret' :)

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn in ieder geval niet zwart of helemaal wit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi MArc, banden zijn bevallen idd goed. Leuk om er mee gereden te hebben. Weer een mooie kleur. Jammer dat mijn portable baan een 'ijsbaan' was. Moet dus een nieuwe toplaag gaan verven/laklaag.

    @Paul: Zwart of wit of een andere kleur. Je weet het pas op de 24e!! Haha!

    BeantwoordenVerwijderen