zondag 9 februari 2014

En dan nu... lekker racen!

De afgelopen week stond een keer niet in het teken van bouwen aan de baan, maar eindelijk weer in het teken van racen.
De baan gebruiken waar hij voor gemaakt is dus!

Afgelopen maandag was Jesper al langs geweest om de baan weer te proberen. Prompt scherpte hij ook gelijk de snelste tijd aan. Ook hebben wij ons weer bezig gehouden met de '10 Minute Challenge'. Ook daar zette Jesper het record neer met 135 ronden. Een paar dagen daarvoor had ik die zelf al aangescherpt met 128 ronden, daar ging Jesper dus flink over heen.

Aangezien ik hem niet met 2 records naar huis wou laten gaan, had ik nog wel een poging gedaan om zijn snelste tijd te verbreken, dat was gelukt dus die had ik weer in eigen handen.

Stiekem heb ik deze week wel een klein beetje zitten hobbyen aan de baan. Ik heb het bandententje weer opnieuw gemaakt en geplaatst, natuurlijk met banden.


Dan is afgelopen vrijdag Marc S langs geweest. En omdat er weer een gast op de racebaan kwam rijden, moest er toch eindelijk eens een welkomstbord komen.


Marc zette vol zelfvertrouwen zijn Slot.It GT40 op de baan en 10 ronden later had hij al de snelste ronde te pakken, een rondje van 4,067 seconden. Hij blij, ik wat minder.
Tot hij de auto van de baan af haalde om een andere te proberen, toen zag ik iets waar hij op zijn eigen baan geen rekening mee hoeft te houden: een magneet! Op mijn baan rij ik zelf uitsluitend zonder magneet, ja zo kan ik ook wel een snellere ronde rijden. Zijn vreugde was dus van korte duur en zijn snelste tijd wordt dan ook niet opgenomen in de ranglijsten :)

Overigens: probeer niet met een truck een GT40 bij te houden...


De rest van de avond heeft hij ook geen echte records neer gezet, maar dat is niet zo vreemd als je zelf altijd op een grote houten baan rijdt, en je dan ineens op een kleine plastic baan gaat rijden. Die snelle tijden zullen vast nog wel komen zodra hij hier wat vaker heeft gereden.

Doordat Jesper en Marc S hier zijn wezen rijden, ben ik ook een paar puntjes tegen gekomen die verbeterd moeten worden. Onder andere in de doordraaier, daar stak een stuk gips uit. En bij het opkomen van het rechte stuk kwam Marc S ook een stuk gips tegen, meerdere malen achter elkaar.
En dat niet alleen, zelf was ik afgelopen week ook van de baan af gereden aan het eind van het rechte stuk. De bandenstapels alleen waren helaas niet voldoende (en de auto had gelukkig een zachte landing op mijn werkschoenen).
Daar moest dus ook nog een oplossing voor komen, dus ook hier is een hekwerk gekomen.


Tot slot nog even een foto van de auto die op dit moment het '10 Minute Challenge' record op zijn naam heeft met 138 ronden.

1 opmerking: