maandag 24 maart 2014

Bijna tijd...

... Voor de 3e Souterrain Cup!


Nog een klein weekje en dan is het weer zo ver. Voor de 3e keer organiseren we weer de Souterrain Cup, het, inmiddels, jaarlijks terugkerende race-feestje voor slotauto-bloggers.

Ik heb er zin in, hoewel ik nog geen rijdende auto heb voor komende zondag en ik ook betwijfel of die er gaat komen. Ik heb 3 auto's die volgens de reglementen mee mogen doen.
1: NSR Porsche 917k; heeft een motor die op z'n laatste benen loopt, gaat nog maar heel langzaam. Die motoren zijn ook nog eens belachelijk duur (vind ik), rond de €15.
2: Slot.It Ford GT40; Deze auto maakt wel een kans, maar zal het op moeten nemen tegen een auto die de afgelopen jaren favoriet bleek vanwege zijn superieure prestaties: de NSR 917k. En daarbij moet die GT40 omgebouwd worden aangezien daar een verende motorpod in zit en dat is verboden!
3: Fly Porsche 908; tja, die mag wel mee doen maar dan doe ik voor spek en bonen mee, voor de winst zal die auto nooit kunnen gaan. In ieder geval niet in zijn standaard vorm. En zoals ik al aan gaf, vind ik een nieuw motortje te duur. Het originele motortje werkt prima, maar gewoon te langzaam. Daarbij blijft het niet bij alleen een motortje om deze auto competitief te maken, er zal ook een andere achteras, tandwiel en lagers in moeten.

Maar het belangrijkste vanaf mijn kant is natuurlijk niet de slotauto, maar de bandjes.
De bandjes zullen ook dit jaar weer een andere kleur hebben, deze keer op speciaal verzoek van Marc Stouten. De hardheid is wel hetzelfde als vorig jaar, namelijk 30 (de 'oude' rood/oranje bandjes waren hardheid 40).
Deze bevielen vorig jaar tijdens de Souterrain Cup zelf goed en daarna hebben we er ook nog naar volle tevredenheid mee gereden. Bij mij dus geen Pirelli/F1 toestanden ;)

1 opmerking: