donderdag 27 januari 2011

Elk circuit moet een naam hebben

Zowel een echt circuit, als een slotrace circuit moet een naam hebben.
Nou ben ik over het algemeen niet zo heel erg creatief met het verzinnen van namen voor iets. Toch kreeg ik het voor elkaar om 2 namen te verzinnen. Beide vond ik ze goed genoeg, maar toch klinkt de huidige naam net wat pakkender.

Ik ben helemaal gek van Alfa Romeo, dat is gewoon mijn automerk. In mijn eerste Alfa zijn mijn vriendin en ik aangereden door een vrachtwagen, paar harde klappers gemaakt tijdens dit ongeluk. Toch heeft mijn trouwe Alfa-tje ons beschermd en zijn we hier redelijk goed uitgekomen. Die Alfa Romeo is dan ook vervangen door een Alfa Romeo van hetzelfde type, de 156. Alfa Romeo, en dan met name de 156 heeft dan ook een speciaal plekje in mijn hart. Een naam met Alfa Romeo er in is dan wel vlot verzonnen: Circuito di Alfa Romeo.

Een andere naam had te maken met het eerste circuit waar ik zelf op heb gereden, met mijn Alfa Romeo. Circuit Park Zandvoort. Ik woon zelf in Ommoord, daar komt dan Circuit Park Ommoord uit.

Dat vond ik zelf het beste klinken, en dat is het dan ook geworden. De website van het Circuit Park Zandvoort zelf is te bereiken via "circuit-zandvoort", vandaar ook dat het adres van de blog "circuit-ommoord" is geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten