woensdag 30 maart 2011

Nieuwe aanwinsten

Afgelopen zondag was de SLN beurs weer. Natuurlijk ben ik niet met lege handen naar huis gegaan.

Eèn van de nieuwe aanwinsten, net zoals die van een hele hoop andere mensen vermoed ik, is de nieuwe GT40 #24 van Slot.It. Dit is gewoon een ontzettend mooie auto en gaat als de brandweer. Alleen even de spacers onder de vooras weg gehaald, deze stond anders wel erg hoog en raakte de baan niet.
Binnenkort ook maar even kijken of ik bestaande polyurethaan bandjes heb die passen of dat ik nieuwe mallen moet maken. Maar eerst verder met het maken van de bandjes voor anderen.

De andere aanwinst van afgelopen zondag is een Slot.It white-kit, een Lancia LC2. Ik ben er nog niet uit wat voor kleuren deze gaat krijgen, maar dit heeft geen haast.
Wat zitten daar trouwens ontzettend veel onderdelen bij, er zitten meer onderdelen in een slotauto dan dat je eigenlijk denkt. Er zitten ook een paar onderdelen bij waarvan ik werkelijk waar geen idee heb waar deze moeten, dus waarschijnlijk zal ik een aantal onderdelen over gaan houden.


Stiekem is ook nog een andere nieuwe aanwinst te zien op de foto, een Slot.It SCP-1 v1.1 welke ik vorige maand heb gekocht.

Sommige zullen mij misschien voor gek verklaren, maar ik heb er een Carrera stekker op gesoldeerd. Misschien dat bananenpluggen of een XLR-stekker een verstandigere/handigere keus waren, maar dan had ik het aansluitstuk op de racebaan aan moeten passen. Nu hoef ik dat dus niet te doen. En daarbij, ik rij niet op een club of bij anderen, of anderen bij mij (behalve dan m'n race-maatje, maar die heeft nu ook een SCP-1 met Carrera stekker). Dus vandaar mijn keuze om er een Carrera-stekker aan te solderen.

Vergeleken met de standaard Carrera-regelaar is de SCP-1 echt een geweldig stukje techniek. Zeker met magneetloos rijden maakt dit echt een ongelofelijk verschil. Ik moet nog wel wennen aan het instellen van de regelaar, maar dat vergt gewoon wat gewenning hoop ik.

2 opmerkingen:

  1. Mooi logo heb je!

    Slot.it regelaar is top, vind ik. Er zijn ook mensen die er niet mee overweg kunnen. Het is een persoonlijk stukje gereedschap.
    Probeer een vaste instelling voor jezelf te vinden en van daaruit aanpassen naar auto's. Dat werkt voor mij het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je!

    Met het instellen van de regelaar begin ik met minimum speed knop, deze stel ik in dat de auto al begint met rollen zodra ik de trekker een klein stukje indruk.
    Daarna een beetje natte vingerwerk voor de brake en de max en deze probeer ik dan een te finetunen nadat ik de power trim een beetje naar mijn zin heb staan.

    Opzich heb ik zo redelijk vlot een fijne instelling voor de auto waar ik mee rij.
    Als ik eenmaal een fijne instelling heb gevonden, schrijf ik dit op op een kaartje waar de knoppen van de regelaar op zijn afgedrukt en het logo van het blog (met dank aan de creativiteit van mijn race-maatje).

    BeantwoordenVerwijderen